هوشمند سازی مرغداری

هوشمند سازی مرغداری

به نظر می‌رسد که هوشمند سازی مرغداری بیش از آن که برای منازل حیاتی و مهم باید برای واحد های صنعتی مانند مرغداری حیاتی است. جمعیت رو به رشد جهان تقاضا برای غذاهایی مانند مرغ را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر, رقابت زیادی در این زمینه وجود دارد و پرورش مرغ باید قادر به ارائه محصولات با کیفیت به مصرف کنندگان با کم‌ترین هزینه ممکن باشد.خانه هوشمند سکد مجری هوشمند سازی مرغداری با بهره مندی از بهترین و مناسب ترین محصولات هوشمند سازی برای پیاده سازی سیستم های هوشمند مرغداری های شما، آماده پذیرش پروژه های کوچک و بزرگ شما است.

هوشمند سازی مرغداری چیست؟

در مزارع پرورش ماهی سنتی، کنترل و نظارت بر مسائل مهم مثل امنیت، درجه‌حرارت هوا، رطوبت، روشنایی، تهویه و غیره به صورت دستی و با نیروی انسانی یا نیمه خودکار انجام می‌شود. اما در یک مزرعه پرورش مرغ هوشمند، همه اینها با دقت بسیار بالا و بدون امکان خطای انسانی، توسط حسگرها و سیستم‌های فن‌آوری هوشمند کنترل می‌شوند.درمرغداری های پیشرفته و مدرن، مدیر جمع‌آوری قادر به نظارت بر شرایط دقیق سالن‌های به شکل زنده بر روی کامپیوتر یا تلفن همراه است، از همه تغییرات مطلع بوده و در صورت نیاز اقدام‌های لازم را انجام دهد.مزایای مرغداری هوشمند در چیست؟کاهش ترافیک کارکنانکاهش مصرف انرژی تا ۴۰ درصدافزایش کیفیت تولید و جلوگیری از مرگ و میرکاهش تعداد نیروی انسانی مورد نیازکاهش خطای انسانی به دلیل عملکرد دقیقنحوه هوشمند سازی مرغداری
مرغداری هوشمند چیست
morghdari2

محصولات مرغداری هوشمند

مرغداری هوشمند به معنی کنترل هوشمند و مدیریت همه مراحل و تجهیزات پرورش پرورش طیور(مرغ مادر،مرغ گوشتی،مرغ تخم گذار) است.

از جمله مزایای هوشمند سازی مرغداری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تهویه خودکار

سیستم تهویه خودکار و انتشار گازهای سمی توسط سیستم کنترل تونل و عرضی

 کنترل سطح آمونیاک

تشخیص و کنترل سطح آمونیاک و دی‌اکسید کربن توسط سنسورها و تخلیه آن از طریق سیستم تهویه

کنترل رطوبت

تنظیم سطح رطوبت با استفاده از روش‌های هوشمند کنترل فن و سیستم

کنترل دما

کنترل هوشمند درجه‌حرارت انبار با اندازه‌گیری دما در داخل و خارج از تالار و سن پرندگان

وزن کشی پرندگان و طیور

سیستم سنجش اتوماتیک برای اندازه‌گیری وزن واقعی و میانگین یک گله آنلاین

دانه خوری و آب خوری

ارزیابی خودکار آب و ماکیان به طور خودکار و براساس سن، نژاد و سلامت گله اندازه‌گیری می‌شود.

نوردهی هوشمند

کنترل روشنایی و خاموشی سالن با استفاده از دیمر و با توجه به نژاد و سن طیور

آژیر خطر

نمایش هشدار در مورد مشکل در عملیات تجهیزات کنترل و یا کاهش سطح مخزن آب و خوراک

نحوه هوشمندسازی مرغداری

1- کنترل امنیتیهمه ترافیک به کارگزار گزارش داده می‌شود و شما می‌توانید در هر زمان از روز یا شب به دوربین دسترسی داشته باشید و وضعیت گیت ها را زیر نظر داشته باشید. ۲- سیستم تغذیهدر یک مزرعه صنعتی پرورش مرغ، شما می‌توانید مطمئن باشید که جوجه‌ها به اندازه کافی غذای کافی برای خوردن و آب کافی برای نوشیدن دارند و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. علاوه بر این، شما می‌توانید در مورد بقیه انبار غله پیدا کنید. ۳. نورپردازی مرغداریاتوماسیون مرغداری توانایی کنترل نورپردازی مرغ را دارد. این ویژگی دارای دو مزیت است، یکی مصرف توان را حفظ می‌کند و دیگری کنترل مزرعه آسان و آسان است. با این ویژگی، می‌توانید به راحتی تمام چراغ‌های مرغ‌های خانگی را کنترل کنید. 4- تهویه مطبوعیکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به پرورش ماکیان، تهویه مطبوع است. سیستم هوشمند با سنسورها برای تشخیص رطوبت، گرد و غبار، فشار هوا و دما شرایط هوای ایده‌آل برای یک مزرعه مرغداری را فراهم می‌کند. در این حالت می‌توانید به تمام اطلاعات مربوط به آب و هوا دسترسی داشته باشید. ۵- کنترل از راه دوردر یک مزرعه پرورش مرغ، شما می‌توانید تمام قسمت‌های مزرعه  را با گوشی موبایل و کامپیوتر شخصی خود کنترل کنید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت از هر گونه نقص، ورودی و خروجی، و دوربین‌های دسترسی اطلاع حاصل کنید.
هوشمند سازی سکد 1
1.
هوشمند سازی مرغداری چیست
2.
محصولات مرغداری هوشمند
3.
لیست دستگاه های هوشمند سازی مرغداری

قیمت هوشمند سازی مرغداری

امروزه در بحث درباره هوشمندسازی مرغداری ها, مسایلی مانند هزینه و زمان اجرای پروژه از جمله مهم‌ترین مسائل برای مرغداران و کشاورزانی است که به دنبال هوشمند سازی هستند. . در وهله اول, پرورش‌دهنده طیور فکر می‌کند که اجرای یک پروژه هوشمند سازی حداقل ده‌ها میلیون تومان هزینه خواهد داشت. اکنون ما تجهیزاتی را معرفی می‌کنیم که یک کشاورز و مرغدار با کم‌تر از یک میلیون تومان و در کم‌تر از یک روز برای اجرای یک سیستم هوشمند ساده, جامع و مفید با کیفیت مطلوب برای مرغداری خود استفاده می‌کند.

 

دستگاه ایمنی چهار سنسور هوشمند

 

ابزار فوق یک تجهیز کامل صنعتی با دقت اندازه‌گیری بالا، پروتکل ارتباطی بی‌سیم و سیستم ترموستات هوشمند است. این دستگاه از چهار سنسور حرارتی استفاده می‌کند. حسگر مذکور قطعه‌ای با پلت فرم ارتباطی دیجیتال است و مزایای ویژه‌ای نسبت به سنسورهای آنالوگ دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای، حفظ دقت اندازه‌گیری در سیم‌کشی طولانی است. به این ترتیب می‌توان هر سنسور را تا فاصله ۵۰ متری از دستگاه تشخیص داد.

 

ارتباط با سنسورها: دستگاه بالا ۴ سنسور حرارتی مجزا با غلاف فولادی دارد و سنسورها در بخش‌های مختلف تالار (برای سالن‌های بزرگ) یا در سالن‌های مختلف نصب شده‌اند و به ورودی دستگاه متصل شده‌اند. سنسورها مقادیر دمای دقیق را به دستگاه گزارش خواهند داد و دستگاه مقادیر دما همه سنسورها را روی صفحه نمایش LCD نشان خواهد داد. لازم به ذکر است که سیم ارتباطی با سنسورها سه رشته دارد و با جفت کابل‌ها، سیم‌کشی حسگرهای به مکان‌های مختلف را می‌توان به راحتی انجام داد.

کنترل وسایل الکتریکی: این دستگاه دارای ۶ خروجی فرمان است و برای کنترل تمام انواع تجهیزات الکتریکی در تالار، از جمله روشنایی، تهویه، گرمایش و سرمایش و با این خروجی‌های فرمان امکان پذیر خواهد بود. این خروجی‌ها همچنین قادر به کنترل تجهیزات الکتریکی با قدرت بالا از طریق فن  صنعتی خواهند بود. این اتصالات را می‌توان به راحتی توسط یک تکنسین الکتریکی انجام داد.

ترموستات هوشمند: دستگاه بالا این توانایی را دارد که تجهیزات گرمایش و سرمایش را روشن کند و به طور خودکار در دماهای مورد نظر مشخص‌شده پیاده شود. به عنوان مثال, پرورش‌دهنده طیور مشخص می‌کند که سیستم گرمایش (گرم‌کن) بعد از اینکه دمای اتاق به ۲۷ درجه برسد و تا زمانی که دمای اتاق به ۳۲ درجه برسد, روشن شود.

بستر ارتباط بی‌سیم: دستگاه فوق یک ورودی کارت SIM برای ارتباط با همه انواع تلفن‌های همراه دارد. پس از قرار دادن سیم‌کارت در ورودی دستگاه توسط نرم‌افزار آندروید، ارتباط بی‌سیم با دستگاه امکان پذیر است. به این ترتیب، مشاهده درجه‌حرارت همه سنسورها و کنترل از راه دور همه تجهیزات الکتریکی متصل به دستگاه ممکن خواهد بود. مزیت اصلی این پلت فرم ارتباط فقدان محدودیت فاصله است. سیستم فوق قادر به ارسال و دریافت مقادیری از صدها کیلومتر بدون نیاز به اینترنت و فقط از طریق SMS است. برای مثال، یک کاربر از تهران قادر خواهد بود درجه‌حرارت سالن‌ها را ببیند و به تجهیزات مغداری خود در شهرستان  دستور دهد.

هشدار درجه‌حرارت مجاز: یکی از مشکلات موجود در این سیستم هشدارهای دمای غیر مجاز است. پرورش‌دهنده طیور می‌تواند مشخص کند که دستگاه با چه دما وضعیت اضطراری را به مدیران ماشین منتقل خواهد کرد و یا صدای آژیر را برای مدت معینی از زمان به صدا در می‌آورد. برای مثال, مدیر مرغداری مشخص می‌کند که سطح هشدار برای سطح پایین ۲۵ درجه است و سطح بالا ۳۵ درجه است. اگر حوادث پیش‌بینی‌نشده قطعی مانند قطعی برق, شکست احتمالی سیستم‌های گرمایش و پنکه باعث شود درجه‌حرارت اتاق غیر مجاز شود, این دستگاه فوراً وضعیت را به ۵ شماره همراه خواهد برد و با آن‌ها تماس خواهد گرفت.

ورودی ارسال آلارم:  دستگاه بالا ۴ خطای دیجیتال برای ارسال ورودی دارد. به گونه‌ای که می‌تواند رویداده‌ای ویژه‌ای چون قطع برق، شبکه دو فازی، قطعی برق احتمالی، نقص‌های سیستم حفاظت و هشدار، ورود شخصی و موارد بالا با اتصال سنسورهای آنالوگ به SMS و تماس را اعلام کند.

لیست دستگاه های هوشمند سازی مرغداری

 ۱. تهویه:

تهویه در مرغداری یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است ، نقش تهویه در دفع آمونیاک و دی‌اکسید کربن و حرکت هوا بسیار موثر است.برای این امر ما باید تعداد فن خود را مشخص کرده و به نسبت آن تعداد دریچه های ورودی را تعیین کینمو سپس با توجه به آن‌ها، من از انواع سیستم‌های تهویه کوچک، انتقالی و تونلی استفاده می‌کنم.

۲. دما:

جوجه ها  در مراحل اولیه زندگی بسیار حساس به دما هستند زیرا قادر به تنظیم دمای بدن خود نیستند.و چون آن‌ها غده‌های عرق ندارند، فقط می‌توانند تنفس را با دستگاه تنفسی بیرون کنند و آن را با پر دمارا نگه دارند.بنابراین بسیار مهم است که با روش سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند می‌توان برای جلوگیری از بیماری‌ها به حدی تنظیم شود.

۳. رطوبت:

یکی از عواملی که می‌تواند به راحتی نفس کشیدن برای مرغ را آسان‌تر کند میزان رطوبت در سالن است.رطوبت باعث می‌شود مرغ راحت‌تر نفس بکشد و از آسیب بافت جلوگیری کند اما مقدار مناسب باید بین ۵۰ تا ۷۰ درصد باشد.مهم‌ترین عواملی که میزان رطوبت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند عبارتند از:

– زمان روشن و خاموش شدن فن ها

  • میزان دمای سالن
  • کار کردن مه پاش ها

۴. نور:

همان گونه که بشر برای آرامش ذهن به نور و سکوت نیاز دارد،پرندگان همچنین به نور و سیاه برای خوابیدن، تغذیه و عملکرد طبیعی نیاز دارند.میزان درست نورپردازی و خاموشی در سالن مشکلات قلبی و عروقی، فلج و … را کاهش می‌دهد.باید ذکر شود که ما به جداول زمانی برای انجام این برنامه نیاز داریم.  میزان روشنایی و مدت خاموشی را تنظیم کنید.

۵. کنترل آمونیاک و Co۲:

آمونیاک و دی‌اکسید کربن از تنفس بسیار خطرناک هستند اگر بیش از حد مجاز باشند.بنابراین تخلیه این گازها و تعویض آن‌ها با هوای تازه و اکسیژن بسیار مهم است.مقدار نرمال آمونیاک نباید از ۲۰ ppm تجاوز کند و Co باید از ۴۰۰ ppm تجاوز نکنددر غیر این صورت، با شروع مشکلات تنفسی منجر به ظهور بیماری‌های مختلف می‌شود.

۶. کنترل وزن پرندگان:

یکی از عواملی که به  مرغدار کمک می‌کند تا کیفیت زاد و ولد او را بهبود بخشد و از عملکرد آن آگاه باشید، وزن منظم پرنده است.

اما از آنجا که این عملیات وقت گیر و دشوار است، باعث می‌شود که کشاورز ماکیان با مشکل زیادی مواجه شودامروزه با استفاده از مقیاس‌های هوشمند، این کار می‌تواند آسان باشد. با مصرف روزانه و مصرف گندم روزانه، ضریب تبدیل را می‌توان به دست آورد.که یکی از مهم‌ترین پارامترها در آموزش است.

۷. آب و دانه:

بالاترین هزینه یک مزرعه مرغداری، اولین دانه گندم و سپس مصرف آب است.از سوی دیگر، یکی از ارکان مهم تولید مناسب گندم و توزیع مناسب گندم و آب و دسترسی به آن به پرندهبنابراین اگر توزیع و ساختار را خراب کنیم و از تلفات آن جلوگیری کنیم، می‌توانیم هزینه‌های اضافی را کاهش دهیم.با افزودن یک کنترل‌کننده آب در راس منبع اصلی، روزانه مقدار مصرف آب را می‌توان دریافت کرد.از سوی دیگر، با خودکار کردن فرکانس توزیع و ساخت (مش ) یا همان دانه ، هزینه‌های اضافی را می‌توان کاهش داد.

8- هشدار خرابی :

بیشتر اوقات, به دلیل مقدار زیاد کار, مرغدار از خراب شدن برخی از سیستم‌های خود خبر ندارداما با استفاده از کنترل هوشمند مرغداری، کوچک‌ترین نقص سیستم می‌تواند به دستگاه منتقل شود.و زنگ خطر را خاموش کرد و آن را به صورت آنلاین بر روی تلفن همراه به نمایش گذاشته می شود.و به مرغدار از خرابی سیستم‌های هال اطلاع دهید تا هر چه زودتر تعمیر شود.

  1. مانیتورینگ آنلاین سالن:

دیدن سالن  از دور بسیار برای بررسی وضعیت پرندگان بسیار مفید است.

برای مثال، برای بررسی چگونگی پراکندگی جوجه ها در مرغداری یا اینکه آیا فعال هستند یا نه، چه چیزی بخورند یا نباشند، آب بخورند یا دوست نداشته باشندو چیزهای دیگری که می‌توانند در مورد شرایط سالن اثرگذار شوند.

آموزش هوشمند سازی مرغداری

هوشمند سازی مرغداری کار به نسبت آسانی است و نیاز به آموزش خاصی ندارد شما تنها باید مهارت خرید درست وسایل و نصب آن ها در فضای مرغداری تان را دارا باشید. با توجه به اینکه ممکن است هر فردی در نصب و تنظیم دما خصوصا برای بار اول دچار اشتباه و خطا شود توصیه می شود تا نصب وسایل هوشمند خریداری شده با توجه به فضای مرغداری را به افراد ماهر بسپارید اما باید توجه داشته باشید که خود شما باید بتوانید دستگاه های مختلف را تنظم کنید چرا که گاهی اوقات نیاز به تغییر سریع و اساسی در دستگاه ها است و نمی توانید منتظر کسی باشد. برای جلوگیری از خرابی هر دستگاه ، دستگاه ها را در فوصل منظم بررسی و سرویس کنید تا هر عیب سریعا بر طرف شود و از بروز آسیب های احتمالی جلوگیری به عمل بیاید.

هوشمندسازی ارزان مرغداری

مدیریت مرغداری یک کار بسیار مهم و منظم است که همه کارها باید درست و به موقع انجام شود, و در این فرآیند, سیستم هوشمند هوشمند مرغداری تنها نقش افزایش دقت و کاهش هزینه‌ها را بازی خواهد کرد.قبل از صرف پول و انتخاب یک سیستم مدیریت هوشمند، یک مدیر موفق باید اطلاعات دقیق و دقیقی در مورد نیازهای فیزیولوژیکی و ذهنی انواع مختلف مرغ پرورش داده باشد، اگر این دو اصل در نظر گرفته شوند، این کار موفقیت‌آمیز خواهد بود.واحدهای مرغداری چندین بخش مدیریت مختلف دارند که هر کدام باید به دقت در نظر گرفته شوند تا به نتیجه مطلوب برسند و بهترین و بیشترین سود نصیب مرغدار شود.

سیستم مدیریت سالن مرغداری

مجموعه‌ای از سیستم‌ها که در سیستم مدیریت سالن مرغداری در نظر گرفته می‌شوند, به این ترتیب عبارتند از:

مدیریت سیستم تهویه سالن: تنظیم سیستم تهویه مطابق با سن گله، دمای تالار و دمای سطح

مدیریت فشار هوای منفی تالار: شامل نگه داشتن ثابت فشار منفی و سرعت ورود هوا به تالار می‌شود.

مدیریت سیستم گرمایش: تنظیم یکنواختی دما در کل فضای سالن و رسیدن به دمای مطلوب

سیستم خنک‌کننده: کاهش دما و رسیدن به نقطه آسایش گرمایی

مدیریت رطوبت سالن: تنظیم جداول رطوبت با استفاده از کنترل سالن

مدیریت دمای سالن: تنظیم محدوده دمایی تعیین‌شده توسط گونه‌های پرندگان با افزایش سن گله

مدیریت سیستم نورپردازی: تنظیم نور مورد نیاز برای پرورش مرغ و پرندگان

مدیریت سیستم تغذیه: تعیین برنامه تغذیه منظم و یا محدودیت مواد غذایی در سالن

مزایای استفاده از یک سیستم اتوماسیون مناسب در سالن مرغداری:

کاهش ترافیک و پرسنل در حال ورود به سالن

کاهش مصرف سوخت و انرژی توسط حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد

بهبود کیفیت تولید و کاهش ضایعات به دلیل کنترل دقیق دما، رطوبت و تهویه

افزایش دقت با حذف تمام عملگرهای مکانیکی مانند ترموستات و … و جایگزین کردن آن‌ها با سنسورهای و عملگرهای دیجیتال

کاهش تعداد نیروی انسانی مورد نیاز برای تولید

امكاناتی که بن نصب  سیستم مدیریت مرغداری هوشمند که در اختیار مدیریت مرغداری قرار می گیرد:

سیستم ضد آب و سازگار با محیط‌های دارای ذرات گرد و غبار بالا

 

نمایش و ذخیره پارامترهای دما و رطوبت بر روی نمودارها و جداول

اندازه‌گیری دما و رطوبت داخل و خارج از سالن

اندازه‌گیری گاز کربن دی‌اکسید و گاز آمونیاک

سیستم کنترل نورپردازی هوشمند و تعریف شب و تعریف روز در سالن

سیستم کنترل فن، سیستم گرمایش، تهویه مطبوع، دریچه‌های بخار و دریچه‌های ورودیسیستم هشدار

توانایی ارسال و دریافت SMS از طریق این سیستم

کنترل سیستم‌های تهویه مختلف، انتقال، تونل

امکان رمزنگاری در سیستم و سطح دسترسی محدود

توانایی برنامه‌ریزی و کنترل موارد بر طبق سن گله

امکان کالیبراسیون وسایل اندازه‌گیری

نمایش و ذخیره دما و رطوبت روی نمودارها و جداول

هزینه هوشمند سازی مرغداری

هوشمند سازی مرغداری ها در ایران ر براساس عوامل مختلف مانند کیفیت, ضمانت, نام تجاری, مواداولیه، نوع کاربرد و شود توسط تولید کنندگان قیمت‌گذاری می‌شوند. این عواملروزانه در حال تغییر هستند و آخرین لیست قیمت‌ها را در بازار به وجود آورده‌است.اقتصاد کشورسبب عرضه با قیمت محصولات مختلف از جمله فهرست قیمت تجهیزات هوشمند سازی مرغداری ها شده است. همچنین قیمت دلار تاثیر زیادی بر تعیین قیمت دارد.


ماموران فروش فعال اکتسابی در سراسر همه نوع تجهیزات را به کشورهای مختلف از طریق مراکز تولید این محصولات و شرکت‌های وابسته ارسال می‌کنند. بسیاری از مراکز تولید که مواد اولیه مرغ و ماکیان از کیفیت بالایی برخوردار هستند، این محصول را به دیگران صادر می‌کنند.


در حال حاضر با توجه به اینکه برخی از دستگاه های مورد نیاز برای هوشمند سازی مرغداری ها در ایران تولید و عرضه می شوند هزینه هوشمند سازی مرغداری ها نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل اغلب مرغداری ها به صورت هوشمند اداره می شوند. ممکن است هزینه هوشمند سازی مرغداری در ابتدا بالا به نظر برسد، اما در دراز مدت سبب سودآوری بیشتر برای شما می شود و هزینه ای که انجام داده اید ظرف مدت کوتاهی باز می گردد.

 هزینه هوشمند سازی مرغداری ها با توجه به عومال مانند نوع و تعداد دستگاه های خریداری شده ، مساحت مرغداری و کیفیت دستگاه ها و دست دوم یا نو بودن آن ها متفاوت است و نمی توان قیمت ثابتی برای ان تعریف کرد. هزینه هوشمند سازی رمغداری ها بین 3 تا 4 میلیون تومان به بالا است.



امروزه پرورش پرندگان خصوصا مرغ یکی از صنایع پررونق است. در این میان, صنعت مرغداری از بقیه جلوتر است و مهم‌تر از بقیه است. اما به دلیل هزینه بالای سالن‌های مرغداری, افراد کمی تمایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه دارند. در این میان, با هوشمندتر کردن ماکیان, هزینه‌های اضافی را می‌توان از هزینه مرغ حذف کرد. به عنوان مثال, با اندازه‌گیری مصرف توان روزانه در هر وعده غذایی, شما می‌توانید از مصرف توان اضافی در روز دیگر, یا با ایجاد یک سیستم کنترل نور جلوگیری کنید, شما می‌توانید از اتلاف انرژی اضافی جلوگیری کنید. و چندین نوع راه‌حل دیگر نیز وجود دارد. از سوی دیگر, مقدار خطاها و زیان‌ها را می‌توان با هوشمند سازی مرغداری به حداقل رساند.

با توجه به تورم و مشکلات معیشتی, همه به کاهش هزینه‌ها فکر می‌کنند. هزینه برق, سیستم تهویه, هزینه سوخت بخاری, و صاحبان مزارع پرورش پرندگان نیز به چالش کشیده شده‌اند.علاوه بر تمام هزینه‌های ذکر شده، حقوق کارگران و بیمه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بیماری‌های مختلفی نیز وجود دارند، دزدی، آتش‌سوزی، خرابکاری و … مواردی که می‌توانند امنیت یک مرغداری سنتی را تهدید کنند.بنابراین،هوشمند سازی مرغداری باید در اولویت قرار گیرد. علاوه بر کاهش مصرف انرژی، هزینه نگهداری مرغ نیز کاهش‌یافته است. همچنین یک محیط ایمن و عاری از ریسک برای کارکنان مرغداری، ماکیان و منابع مالی ایجاد شود.

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
مشاوره و استعلام قیمت
ستون کناری اسکرول به بالا
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.