مقالات

معروف ترین سیستم هوشمند سازی صوتی

سیستم صوتی هوشمند معروف

از مهمترین قابلیت هایی که در خانه های هوشمند امروزی تعبیه می شود، قابلیت های هوشمند صوتی می باشد. برای تعبیه این قابلیت بایستی اقدام به تعبیه سیستم های هوشمند سازی صوتی نمایید. سیستم های مختلفی در این راستا می توانند در خانه هوشمند شما کار گذاشته شوند. به عنوان مثال سیستم آمپلی فایر و سیستم باند سقفی از جمله سیستم های صوتی هوشمند می باشد. شما از طریق سیستم های هوشمند سازی صوتی می توانید تجهیزات خانه را نیز کنترل نمایید. تجهیزات هوشمند صوتی به پردازنده مرکزی متصل خواهند شد و به شما امکاناتی نظیر اجرای دستورات صوتی و پخش آهنگ در قسمت های مختلف خانه را می دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا معروف ترین سیستم هوشمند سازی صوتی را با هم بررسی کنیم.

برای استعلام قیمت، پیاده سازی و اجرای هوشمند سازی خانه با کارشناسان سکد در تماس باشید.

معروف ترین سیستم های هوشمند سازی صوتی چه سیستم هایی هستند؟

سیستم های هوشمند صوتی مختلفی می توانند در ساختمان نصب شوند تا قابلیت های متنوعی را برای شما رقم بزنند. از جمله این سیستم ها می توان به بلندگوی سقفی، آمپلی فایر دیواری، آمپلی فایر رومیزی، آمپلی فایر لمسی، آمپلی فایر توکار سرویس بهداشتی و موزیک پلیر دیواری اشاره کرد. سیستم های صوتی هوشمند در ساختمان ها قابلیت های مختلفی را برای ساکنین رقم می زنند.

شما می توانید در حمام و سرویس بهداشتی اقدام به پخش موزیک نمایید به نحوی که به محض ورود به این مکان ها موزیک دلخواه تان پخش گردد. آمپلی فایر و مدارهای دیجیتال این امکان را می دهند تا صدایی با کیفیت و بدون نویز پخش گردد. باندهای ضد آب از جمله مهم ترین تجهیزات هوشمند سازی صوتی هستند چرا که این روزها افراد بیش از همیشه به آرامش احتیاج دارند و می توان این سیستم های صوتی هوشمند را در سرویس حمام نصب نمود.

برای استعلام قیمت، پیاده سازی و اجرای هوشمند سازی منزل با کارشناسان سکد در تماس باشید

باندهای سقفی روکار و توکار

 یکی از مهمترین ارکان در سیستم صوتی هوشمند باندهای سقفی می باشند که امکان پخش موسیقی را بر عهده دارند و به شکل روکار و توکار طراحی می شوند. باندهای روکار دقیقا روی سطح سقف نصب می شوند و باندهای توکار در سقف کاذب و کناف ها قرار می گیرند و صدایی قوی تر از نمونه های توکار ایجاد می کنند به نحوی که صدای پخش شده از آن ها صدایی بیس با قدرت بالا می باشد. به منظور کنترل نمودن سیستم های صوتی هوشمند می توان به طرق مختلف عمل کرد. در این سیستم باندها می توانند از طریق سیم کشی به پردازنده مرکزی متصل گردند و یا اینکه خود به یک کنترل کننده مجهز باشند. در این صورت می توان آن ها را از طریق بلوتوث و وای فای به گوشی همراه، پنل مرکزی یا سیستم های صوتی تصویری متصل نمود. این سیستم های صوتی همچنین قادر به اتصال از طریق کابل های AUX نیز می باشند.

برای استعلام قیمت، پیاده سازی و اجرای هوشمند سازی مرغداری با کارشناسان سکد در تماس باشید.

سیستم صوتی هوشمند بلوتوثی و وایفای

سیستم های صوتی هوشمند بی سیم از طریق اینترنت وایفای و بلوتوث به سایر دستگاه ها متصل می شوند. این سیستم های هوشمند بسیار سریع و در کسری از ثانیه با دستگاه های دیگر جفت می شوند با این حال سیستم های صوتی هوشمند بلوتوثی دارای ابعاد کوچکتری به نسبت سیستم های صوتی وایفای هستند. محدوده پوشش دهی این سیستم های صوتی هوشمند کمتر می باشد و قیمت آن ها نیز ارزان تر است.

سیستم های هوشمند سازی صوتی چه قابلیت هایی دارند؟

  • شما می توانید به واسطه هوشمند سازی صوتی کنترلر های مختلف و متعدد را حذف کنید و سیستم را از طریق گوشی همراه، تبلت و مانیتور کنترل نمایید.
  • می توانید اقدام به برنامه ریزی سیستم صوتی نمایید و برنامه ای را برای آن تعریف کنید که در راس یک ساعت مقرر یک موزیک خاص را پخش کند. به عنوان مثال اگر در خانه یا ویلای خود هستید و می خواهید راس ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید می توانید زنگ بیداری را روی ساعت مشخص تنظیم کنید تا صدای آن از بلندگوهای خانه پخش شود.
  • شما می توانید صدا و تصویر دستگاه های صوتی تصویری مختلف را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل نمایید.
  • از طریق سیستم صوتی هوشمند می توانید دستوران صوتی را به سیستم بدهید و اقدام به مدیریت و کنتزل تجهیزات هوشمند خانه نمایید. به عنوان مثال کاهش روشنایی لامپ ها یا روشن شدن تلویزیون می تواند از طریق دستورات صوتی شما صورت پذیرد.

    برای استعلام قیمت، پیاده سازی و اجرای هوشمند سازی ساختمان با کارشناسان سکد در تماس باشید.

  • شما می توانید از طریق سیستم صوتی هوشمند اقدام به ضبط پیام های مختلف نمایید و در صورت لزوم برای پخش این پیام ها برنامه ریزی نمایید. به عنوان مثال در صورت نشت گاز، درصورت ورود افراد متفرقه به ساختمان و یا برای یادآوری های خاص در زمان های مختلف می توانید از سیستم صوتی هوشمند استفاده کنید تا پیام شما به طور خودکار پخش شود. سیستم صوتی هوشمند در واقع قابلیت یکپارچه شدن با سایر سیستم های هوشمند خانه را دارا می باشد بنابراین با سیار تجهیزات به طور هماهنگ کار می کند. به عنوان مثال می توانید سیستم صوتی هوشمند را به دزدگیر متصل نمایید و جلوی بروز حوادث را بگیرید.
  • برای گوش سپردن به یک گزارش ورزشی، یه موسیقی و یا یک فایل صوتی خاص نیاز به این ندارید که دستگاه خاصی را با خود حمل کنید و یا تمام مدت در مقابل تلویزیون بنشینید. بلکه می توانید در حین گشت و گذار در اتاق های مختلف خانه از طریق بلندگوهای هوشمند اقدام به گوش سپردن به محتوای صوتی دلخواه تان نمایید.

برای استعلام قیمت، پیاده سازی و اجرای هوشمند سازی ویلا با کارشناسان سکد در تماس باشید

نتیجه گیری

هوشمندسازی خانه ها این روزها دیگر یک عمل لاکچری نیست بلکه یکی از نیازهای اساسی بشر تبدیل شده است. افراد بیش از همیشه تمایل دارند آسایش و راحتی را در خانه های خود احساس کنند. به ویژه اینکه در چند سال اخیر افراد بیش از پیش در خانه ها بوده اند و اکنون خانه ها به مکانی امن و دلنشین برای خانواده ها تبدیل شده است. تعبیه سیستم های هوشمند سازی صوتی در خانه ها می تواند به شما کمک کند تا بدون نیاز به تجهیزات مختلف و به راحتی سیستم های صوتی را کنترل کنید و صدای دلخواه تان را از سیستم های صوتی و تمام نقاط خانه پخش نمایید. این سیستم ها دارای قابلیت های پیشرفته ای هستند و در حوزه امنیت نیز می توانند برای خانه شما ایمنی بالایی را به ارمغان آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *